Ben jij een bedrijf begonnen of is het tijd om je zakelijke abonnement te vernieuwen? Dan zijn er een aantal dingen waar je op moet letten. Een zakelijk telefoon abonnement is immers niet in alle opzichten te vergelijken met een regulier abonnement. Als zakelijke gebruiker heb je andere behoeften dan een particuliere gebruiker. Het is dus belangrijk dat je voor een provider kiest die hier goed op inspeelt, zodat je goed kunt werken met je nieuwe mobiele abonnement. In dit artikel geven we je een aantal tips voor het afsluiten van een nieuw zakelijk abonnement!
Een zakelijk abonnement of een privé abonnement?
Veel mensen die net een bedrijf zijn begonnen, blijven hun privé abonnement gebruiken om zaken te doen. Dit lijkt in het begin misschien heel gunstig, maar dat valt toch echt wel tegen, dat zul je na een tijd wel merken. Mensen denken vaak dat een regulier abonnement goedkoper is dan een zakelijk abonnement, maar dat is in de meeste gevallen niet zo. Bij een zakelijk abonnement krijg je bijvoorbeeld vaak veel extra voordelen en opties die erg interessant zijn voor ondernemers. Sluit je bijvoorbeeld een zakelijk mobiel abonnement van Odido af, dan krijg je hier Internet Back-Up bij en kun jij jouw abonnement makkelijk uitbreiden met opties die enorm handig zijn voor ondernemers.
Wil je een abonnement met of zonder telefoon?
De vraag is natuurlijk ook of je voor een sim only abonnement gaat of voor een abonnement met toestel. Gebruik jij jouw telefoon veel voor je werk, bijvoorbeeld omdat je marketeer of influencer bent? Dan heb je uiteraard een goede telefoon nodig die altijd werkt. Goede telefoons zijn vaak een stuk duurder, dus dit is wel iets om rekening mee te houden. Kies je voor een abonnement met toestel, dan hoef je in ieder geval niet in één keer een groot bedrag neer te leggen voor de telefoon. Als je een zakelijk abonnement afsluit, kun je sowieso de BTW terugvragen, ook als je een abonnement met toestel kiest!
Doe je veel zaken met het buitenland?
Als je veel naar het buitenland moet bellen voor je bedrijf, is het verstandig om een buitenlandbundel af te sluiten bij je abonnement. Bellen naar het buitenland is binnen een regulier abonnement namelijk erg duur. Je betaalt vaak tot 23 cent extra per minuut. Dat wordt op den duur natuurlijk onbetaalbaar als je gebruikmaakt van een regulier abonnement. Met een buitenlandbundel ben je vaak goedkoper uit. Je betaalt per maand dan een paar euro meer, maar dat is minder dan je betaalt als je iedere keer 23 cent extra betaalt per minuut als je met iemand in het buitenland belt.
Krijg korting als je trouwe klant bent
Wil je graag extra korting op je zakelijke abonnement? Sluit dan zowel je zakelijke abonnement als privé abonnement af bij dezelfde provider. Neem je ook je internet thuis nog bij dezelfde aanbieder af? Dan krijg je vaak nog meer korting. Daarnaast krijg je vaak andere voordelen, zoals gratis extra data of belminuten. En je hebt maar één aanspreekpunt voor al je abonnementen, wat lekker makkelijk en overzichtelijk is!