Zijn ze vaak gehaast of gestrest? De beste manier om te ontspannen is door iets ontspannends te doen. Hier zijn enkele suggesties van activiteiten die u kunt volgen.

1) Ga naar buiten:

na werktijd of in het weekend. Het is belangrijk voor je lichamelijke en geestelijke gezondheid. Je kunt op een strand wandelen of op een after-office party in het park. Slechts een paar ogenblikken buiten uw kantoor en uw geest zal terugkeren naar zijn normale toestand. Het is ook aan te raden om het journaal of wedden online te kijken terwijl je geniet van deze pauze van kantoor.

2) Maak een middagwandeling

Je geest en lichaam kunnen ook profiteren van deze activiteit. U zult niet alleen genieten van de frisse lucht, maar ook aan lichaamsbeweging doen. Bovendien is het in de meeste gebieden gemakkelijk te vinden en te doen. Dit type oefening helpt je om stress te verlichten, omdat je geest helder wordt. Als je angst voelt of onder druk staat, doe het dan rustig aan. Deze kleine “wandelingen” kunnen een grote afleiding bieden en de geest rust geven van alle dingen die er omheen gebeuren. Overdrijf deze wandelingen niet, want ze zijn kort maar toch ontspannend.

3) Krijg een massage

Massages zijn erg goed om je lichaam en geest te ontspannen. Bovendien kun je er op elke locatie verschillende krijgen. Het is ook nuttig om essentiële oliën zoals citroen, lavendel, pepermunt of eucalyptus te gebruiken om het ontspannende gevoel in je spieren te brengen. Een massage kan ook de spijsvertering en de bloedsomloop verbeteren. Alle belangrijke stresshormonen die je systeem verlaten via urine en zweet kunnen ook worden verminderd door een lekkere massage. U kunt proberen uw voeten of nek en voeten voor het slapengaan te masseren om de bloedcirculatie te verbeteren en vermoeidheid tegen te gaan. Probeer essentiële oliën zoals sinaasappel, rozemarijn, lavendel of eucalyptus toe te voegen om een ​​bad of douche ontspannend en verfrissend te maken. Voeg CBD-olie toe aan een warme Epsom-zoutsprayfles. Voeg vervolgens honing, basilicum, gedroogde muntblaadjes, citroenen of watermeloenschil toe en meng ze in de spuitfles om meer dan één spray te maken voor een ontspannende en verfrissende douche of een ontspanningsbad.

4) TV kijken

Televisie kijken of videogames spelen met vrienden kan helpen om stress te verminderen en angst te verminderen. Ook als je liever in bed ligt en je eigen gezelschap hebt, kan een goed computerscherm je geest ontspannen en je fantasie stimuleren. Sommige websites hebben veel tv-kanalen waaruit u kunt kiezen, zodat u zich geen zorgen hoeft te maken over het vinden van een specifiek kanaal dat het beste bij u past. Of download honderden video’s die je samen kunt bekijken. Geniet van het kijken naar die films als je met vrienden bent en zelfs zonder speciale gelegenheid. Veel mensen die door moeilijke tijden gaan, willen misschien geen film zien. Dus kijk samen een film en praat er graag over. Veel plezier met elkaar praten over hoe het gaat gebeuren.

10 manieren om te ontspannen, op te laden

5) Ga winkelen

Voor cadeaus voor een aantal van uw dierbaren. Een van mijn favoriete cadeaus met Kerstmis is een kous vol schattige cadeau-items waarmee ik mijn kerstgevoel met iemand anders kan delen. Geld uitgeven aan geschenken brengt ook een gevoel van verantwoordelijkheid met zich mee in de wetenschap dat ik iemand een geschenk heb gegeven waar ze blij van worden. Die persoon weet het misschien nog niet, maar hopelijk wel. Een ander geweldig gevoel is het hebben van een cadeau dat voor haar is gemaakt en dat ze zo leuk vindt. Het is een klein teken van de dingen waar we om geven. Je geeft iemand dingen waar je altijd aan denkt en waar je van houdt. Dit gebaar is ook zinvol omdat de persoon je iets geweldigs heeft gegeven, dus je verdient het om je geschenk te ontvangen.

6) Schrijf brieven aan een vriend of familielid.

Brieven kunnen veel tijd kosten om te schrijven, maar feit is dat mensen iets goeds over u kunnen zeggen. Vooral als je een middelbare school senior of een afgestudeerde bent. Door een brief aan iemand te schrijven, kun je vertellen hoe je je voelt. Misschien wil de persoon niet horen wat je te zeggen hebt, maar zelfs met slecht nieuws kan een simpel briefje hun dag opvrolijken. Zorg ervoor dat je iets over jezelf opneemt, zodat je vriend(in) begrijpt wie je bent. Schrijf ook een bedankbriefje aan iemand die je een cadeau heeft gegeven en zorg ervoor dat het geregeld wordt. Maak dingen persoonlijk. Iets kan zo triviaal zijn als het schrijven van een bedankje aan de ober. Het kan net zo’n groot geschenk zijn als de tijd die je doorbracht met een dierbare vriend.

7) Begin opnieuw met lezen.

Lezen maakt onze geest actief en stimuleert het leren. Het lezen van een boek kan ons zelfvertrouwen en zelfrespect geven. Mensen die veel lezen, kunnen succesvoller worden, vooral als ze genieten van de verhalen die ze vertellen. Lees met anderen en geniet ervan als je alleen bent. Lezen helpt bij het verlichten van spanning en helpt bij het verminderen van stress. Lezen kan het leven terugbrengen in een vredige ruimte. Als je gewoon aan het lezen bent en ervan geniet, maakt het niet echt uit waar je bent. Haal elke middag een nieuw boek bij de bibliotheek en begin met lezen op je telefoon.

8) Bel iemand van wie je houdt

Iemand van wie je houdt moet met iemand praten, maar je kunt altijd een goede vriend of familielid bellen. Ze kunnen een zeer lonende en positieve impact op u hebben als u contact met hen opneemt. Als je met ze praat, verzin dan geen excuses. Vertel ze de waarheid omdat tde waarheid kan je gemakkelijk pijn doen. Blijf nooit stil. Zeg wat het eerst in je opkomt of begin te huilen. Laat het uiteindelijk allemaal los. Je zult er geen spijt van krijgen om eerlijk te zijn. Je hebt iemand nodig om te vertrouwen en dat is de reden waarom ze van je houden. Houd je niet in omdat je je schaamt dat je lijdt of problemen hebt. Vertel iemand gewoon hoe je je voelt en hoe je ermee omgaat.

9) Kook iets lekkers

De meeste mensen, waaronder ikzelf, koken om indruk te maken op iemand anders. En meestal is iets lekkers het gemakkelijkst om te maken. Dus waarom zou je zonder enige moeite een heerlijk toetje voor iemand maken? Soms is het maken van dingen te stressvol voor sommige mensen. Vertel je geliefde gewoon dat als je een perfecte chocoladereep voor hem of haar zou kunnen maken, dat dan ook zou doen. Dit is veel beter dan tegen iemand zeggen: “Ik had het beter kunnen doen” als ze het slechter hebben gedaan. Het is niet onbeleefd. Het is gewoon eerlijk. Mensen die alles perfect doen, kunnen zich soms eenzaam voelen. Door je liefde voor iemand te tonen, kun je hun humeur opvrolijken.

10) Lach.

Wie zou er niet lachen als ze het niet druk hadden? Lachen geeft ons plezier. We zijn mensen en we hebben allemaal het verlangen om iemand te plezieren. Dit maakt het gemakkelijk om iets te vinden dat helpt bij het verlichten van stress. Een beetje kunnen lachen is genoeg om je lichaam en geest op te frissen.

Ik hoop dat deze tips je helpen te ontspannen en je geest weer op te laden. Fijne vakantie! Let op je veiligheid!